گروه برق دانشکده سما مسجدسلیمان

فرکانس برق در کشور های مختلف

 

اکثر کشورهای جهان سیستم های الکتریکی شان را روی یکی از دو فرکانس 60 و 50 هرتز استاندارد کرده اند. لیست کشورهای 60 هرتز که اغلبشان در دنیای جدید قرار دارند کوتاه تر است اما نمی توان گفت که 60 هرتز کمتر معمول است.   

 کشورهای 60 هرتز عبارتند از:  ساموای امریکا، آنتیگوا و باربودا، آروبا، باهاماس، بلیز، برمودا، کانادا، جزایر کیمان، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دمونیکن، السالوادور، پلینسیای فرانسه، گوام، گواتمالا، گیانا، هاییتی، هندوراس، کره جنوبی، لیبریا، جزایر مارشال،مکزیک،میکرونسیا،نیکاراگویه، جزایر ماریانای شمالی، پالایو، پاناما، پرو، فیلیپین، پرتوریکو، ساین کیتس و نویس، سورینام، تایوان، ترینیداد توباگو، جزایر ترکس و کیاکوس، ایالات متحده، ونزولا، جزایر ویرجین، جزیره ویک.این کشورها دارای سیستم هایی با فرکانس مختلط  60 و 50 هرتز اند: بحرین، برزیل(اغلب فرکانس 60) ، ژاپن

 (فرکانس 60 هرتز در زمان حضور غربی ها) اغلب کشورها بگونه ای استاندارد تلویزیون شان را انتخاب کرده اند که با فرکانس خطوط برق شان متناسب باشد. استاندارد  N TSCبرای کار با فرکانس خطوط برق 60 هرتز طراحی شده است در حالیکه PAL   SECAMبرای فرکانس خطوط 50 هرتز طراحی شده است اما نسخه 60 هرتز وجود دارد، برای مثال در برزیل PAL-Mارایه دهنده وضوح PALو چشمک تصویر پایینTSC است. عموماً این مطلب پذیرفته شده است که نیکلا تسلا فرکانس 60 هرتز را به عنوان کمترین فرکانسی که منجر به عدم بروز پدیده چشمک زنی قابل مشاهده در روشنایی های خیابان ها می شد، انتخاب کرد. توان 25 هرتز بیش از آنی که در آبشار نیاگارا تولید شود، در اونتاریو و آمریکای شمالی استفاده می شده است.
هنوز هم ممکن است برخی از ژنراتورهای 25 هرتز در آبشار نیاگارا مورد استفاده واقع شوند. فرکانس پایین طراحی موتورهای الکتریکی کم سرعت را ساده می سازد و می توان آنرا به صورت بهتر و موثرتری تولید کرده و انتقال داد، اما منجر به چشمک زنی قابل ملاحظه ای در روشنایی ها می شود. کاربرد های ساحلی و دریایی ممکن است گاهاً فرکانس 400 هرتز را به علت مزیت های مختلف فنی مورد استفاده قرار دهند. برق 67/16 هرتزی هم هنوز در برخی از سیستم های راه آهن اروپا مانند سوئد به چشم می خورد.

 




تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

کلیپ جرقه خوردن سیم فشار قوی برق قدرت

دانلود کلیپ




تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

چرا مقره های برق را با آب شستشو می دهند؟

      

بسیاری از خطوط برق در مناطق آلوده واقع شده اند .نمک گردوغبار شن .ماسه .موادشیمیایی و..... ودیگر آلاینده ها می توانند بر روی عایق ها (مقره ها) جمع شوند این آلاینده ها هنگامی که با رطوبت ترکیب می شوند می توانند اثر قابل توجهی روی حالت عایقی خطوط بگذارند وباعث می شود خاصیت عایقی خطوط انتقال کاهش یابد اگر این آلاینده ها را از روی عایق ها (مقره ها) تمیز نکنیم مقره ها رسانا خواهند شد.ودر نهایت شروع به گرفتن جریان نشتی در روی مقره می کنند واگر هم به اندازه کافی باعث عبور جریان نشتی شوند باعث ایجاد تلفات  ودر نهایت باعث ایجاد یک اتصال کوتاه به زمین یا قسمت های بدون برق می شوند.

  

این اتصال کوتا می تواند به تجهیزات سیستم انتقال آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند.که خود باعث قطع جریان برق به طور موقت وگذرا می شود واین اتصال کوتا ها وقتی به صورت متناوب انجام می شوند باعث ایجاد الگوی نامناسبی برای خطوط انتقال وهمچنین نارضایتی مصرف کننده ها شود.

روشهای رایج برای مقابله با آلودگی در کشور در کشور چین عبارتند از تمیز کردن بوسیله دست، پوشش دادن سطح مقره ها با گریس یا روغن سیلیکون و یا شستشوی مقره ها به روش خط گرم است.


عملکردتقریبی پوشش روغن سیلیکون فقط حدود ۲ تا ۳ ماه است و عمر گریس نیز چیزی در حدود ۶ ماه است که هر دوی آنها در پایان عمرمفیدشان از سطح مقره برداشته شوند که مراحل مختلف آن با دشواری وصرف وقت زیاد انجام می گیرد.
به نظر می رسد تنها راه حل موثر برای بهره برداران به منظور مقابله با آلودگی ها و جلو گیری از بروز جرقه در سطح آنها استفاده از پوشش (RTV) برای مقره های پست های برق باشد.

           




تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

باتری هایی که در تصاویر زیر مشاهده می کنید علاوه بر قابلیت شارژ مجدد و امکان استفاده در لوازمی که جا باتری تعریف شده دارند، قابلیت استفاده در دیگر لوازم از طریق درگاه یو اس بی را دارا می باشند. با این ایده باتری قلمی می تواند به حیات خود ادامه دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

منبع : آبشاران




تاریخ: پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 614
بازدید کل : 293463
تعداد مطالب : 190
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content