گروه برق دانشکده سما مسجدسلیمان

کم مصرف ترین لامپ LED که بهترین نورو کمترین میزان گرما را تولید می کند ساخته شد.

 


شرکت فیلیپس به تازگی محصولی را اختراع کرده که جایگاه کم مصرف ترین LED را به خود اختصاص داده است.این محصول جدید می تواند تا 200 لومن بر وات نور تولید کند.

لومن واحد اندازه گیری مقدار نور انتشار یافته از یک چشمه ی نور است.پیش از این کم مصرف ترین لامپ ها می توانستند تا 170 لومن بر وات نور تولید کنند.


در این لامپ از دو واحد نور آبی و یک واحد نور قرمز به همراه یک فیلتر فسفر استفاده شده که نور تولید شده توسط آن  را به سمت سبز رنگ متمایل می کند.این ترکیب نور باعث می شود تا گرمای کمتری نسبت به مدل های قدیمی لامپ ها تولید شود و مصرف انرژی تا حد بالایی کاهش پیدا کند.


یک لامپ جدید از این نوع که تنها 120 سانتی متر طول دارد می تواند 2600 لومن نور تولید کند و این به معنای پایان دوران لامپ های مهتابی می باشد.این لامپ ها تا سال 2015 به طور گسترده وارد بازار خواهند شد.

منبع:کنجکاو




تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

یک گزارش کار بسیار مناسب برای افرادی که قصد شروع به کار و آشنایی با تجهیزات فشار قوی دارند . این گزارش کار بسیار کامل را دوست خوبمان جناب آقای حمید منتظری ارسال کرده است .

امروزه بیشتر افراد در زندگی روزمره ی خود به نوعی با انرژی الکتریکی در ارتباط هستند.از این انرژی ، با توجه به نیازمندی، استفاده های متعددی میشود که در هر مورد به کارگیری صحیح آن میتواند راه گشای کارهای روزانه ی ما باشد.
گفته می شود نقش انرژی الکتریکی در صنعت ، مانند جریان یافتن خون در رگهای موجود زنده است.این توصیف اهمیت نقش تولید، انتقال و توزیع نیروی برق را بیان می کند.
گستردگی فعالیت های برقی از نیروگاه ها که به تولید برقمی پردازند تا واحدهای کوچک مانند منازل می باشد که کسی که از این دانش برخوردار باشد می تواند به خوبی در این حوزه به فعالیت بپردازد.

مباحث موجود در این مقاله :

فصل اول: آشنایی با محل کار آموزی
فصل دوم: ارزیابی بخش های مرتبط با کارآموزی
بخش اول: تامین منابع DC
بخش دوم: وسایل مورد استفاده
بخش سوم:  تامین مصارف AC  پست ها
بخش چهارم: اصول کار باطری
بخش پنجم: نحوه ی شماره گذاری تجهیزات و خطوط انتقال
بخش ششم: کلید های بادی
بخش ششم2: ساختمان ترانسفورماتور
بخش هفتم: برقگیر
بخش هشتم: سکسیونر ها
بخش نهم: ریکلوزرها
بخش دهم: فیوز ها
بخش یازدهم: انواع زمین کردن
بخش دوازدهم: معرفی تجهیزات پست برق به طور مختصر
فصل سوم: آزمون آموخته ها ، نتایج ، پیشنهادات



---------------------------------------------------
حجم فایل: 850KB
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
 دانلود فایل 
---------------------------------------------------

به نکات زیر توجه کنید :

* پسورد تمامی فایل ها www.techno-electro.com  میباشد




تاریخ: جمعه 23 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

این جزوه در 102 صفحه جمع آوری شده است و شامل بخش های زیر است :

  • ساختمان موتور های القایی
  • مشخصات گشتاور - سرعت موتور القایی
  • انواع روش های راه اندازی موتور های القایی
  • روش راه اندازی موتور های القایی تکفاز


---------------------------------------------------
حجم فایل: 1.3MB
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
 دانلود فایل 
---------------------------------------------------

به نکات زیر توجه کنید :

* پسورد تمامی فایل ها www.techno-electro.com  میباشد.
*  .
* فایل ها معمولا تست می شوند ، در صورتیکه لینک دانلود خراب بود سریعا اطلاع دهید




تاریخ: جمعه 23 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

با خیلی از دانشجو ها هر ترم صحبت می کنم می گویند این ترم قصد دارم معدلم زیر 18 نشه . انصافا خیلی هم چند جلسه اول خوب جلو می روند ولی پایان ترم با معدل 14 قبول می شوند . توی این مطلب قصد دارم روش صحیح مطالعه را برای شما توضیح دهم تا شما نیز با معدل 18 به بالا دروس را پاس کنید . حالا هم شروع ترم است بهترین زمان است . بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :

(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدر از اين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست )) ويا (( هر چقدر ميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم )) و يا ((ده بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم ))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مرور كرد؟ و آيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:

1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.

2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .

3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.

4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.

براي داشتن مطالعه اي فعال وپويانوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تابراي مرورمطالب،دوباره كتاب رانخوانده ودر زماني كوتاه ازروي يادداشتهاي خودمطالب رامرور كرد .

يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است.

شش روش مطالعه :

خواندن بدون نوشتن ،خط كشيدن زيرنكات مهم، حاشيه نويسي  وخلاصه نويسي، كليد برداري خلاقيت و طرح شبكه اي مغز

1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است وبراي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد. بايد با چشمان خود مطالب را خواند، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .

2- خط كشيدن زير نكات مهم :اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر است ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش بعضي از افراد بجاي آنكه تمركز و توجه بروي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن زير نكات مهم مي گردد .حداقل روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زير آن را خط بكشند .

3- حاشيه نويسي :اين روش نسبت بدو روش قبلي بهتر است ولي بازهم روشي كامل براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي مي تواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميتي چندان برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.

4- خلاصه نويسي : در اين روش شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را كه درك كرده ايد بصورت خلاصه بروي دفتري يادداشت مي كنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را يادداشت مي كنيد اما بازهم بهترين روش براي خواندن نيست .

5- كليد برداري :كليد برداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت مي كنيد و در واقع كلمه كليدي كوتاهترين، راحتترين ،بهترين وپرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده مي شود .

6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري خصوصا" فراگيري مطالب درسي است .در اين روش شما مطالب را ميخوانيد بعد از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كليدي يادداشت مي كنيد و سپس كلمات كليدي را بروي طرح شبكه اي مغز مي نويسد ( در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي مي كنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص مي كنيد)تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي مراجعه كرده وبا ديدن كلمات كليدي نوشته شده بروي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان مي كند. و بازده مطالعه را افزايش ميدهد.

شرايط مطالعه

(( بكارگيري شرايط مطالعه يعني بهره وري بيشتر از مطالعه ))

شرايط مطالعه ، مواردي هستند كه با دانستن ، بكارگيري و يا فراهم نمودن آنها ، مي توان مطالعه اي مفيدتر با بازدهي بالاتر داشت و در واقع اين شرايط به شما مي آموزند كه قبل از شروع مطالعه چه اصولي را به كار گيريد ، در حين مطالعه چه مواردي را فراهم سازيد و چگونه به اهداف مطالعاتي خود برسيد و با دانستن آنها مي توانيد با آگاهي بيشتري درس خواندن را آغاز كنيد و مطالعه اي فعالتر داشته باشيد :

1- آغاز درست :براي موفقيت در مطالعه ،بايد درست آغازكنيد.

2- برنامه ريزي : يكي از عوامل اصلي موفقيت ، داشتن برنامه منظم است .

3- نظم و ترتيب: اساس هر سازماني به نظم آن بستگي دارد .

4-حفظ آرامش: آرامش ضمير ناخود آگاه را پويا و فعال ميكند.

5- استفاده صحيح از وقت :بنيامين فرانكلين، ((آيا زندگي را دوست داريد؟ پس وقت را تلف نكنيد زيرا زندگي از وقت تشكيل شده است .))

6- سلامتي و تندرستي: عقل سالم در بدن سالم است .

7- تغذيه مناسب: تغذيه صحيح نقش مهمي در سلامتي دارد.

8- دوري از مشروبات الكلي : مصرف مشروبات الكلي موجب ضعف حافظه مي شود .

9 – ورزش : ورزش كليد عمر طولاني است .

10-خواب كافي: خواب فراگيري و حافظه را تقويت مي كند.

11 –درك مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقي مي ماند ، يعني مطالب است .

چند توصيه مهم كه بايدفراگيران علم از آن مطلع باشند.

1- حداكثر زماني كه افراد مي توانند فكر خود را بروي موضوعي متمركز كنند بيش از 30 دقيقه نيست ، يعني بايد سعي شود حدود 30 دقيقه بروي يك مطلب تمركز نمود و يا مطالعه داشت و حدود 10 الي 15 دقيقه استراحت نمود سپس مجددا" با همين روال شروع به مطالعه كرد.

2- پيش از مطالعه از صرف غذاهاي چرب و سنگين خودداري كنيد. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائيد چون پس از صرف غذاي سنگين بيشتر جريان خون متوجه دستگاه گوارش ميشود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرساني به مغز كاهش مي يابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته ميشود . از مصرف الكل و دارو هم خودداري فرمائيد همچنين غذاهاي آردي مثل نان و قندي قدرت ادراك و تمركز را كم مي كند نوشابه هاي گازدارهم همينطور هستند.

3- ذهن آدمي با هوش است اگر يادداشت برداريد خود را راحت از حفظ و بياد سپاري مطالب مي كند و نيز همزمان نمي توانيد هم مطلبي را بنويسيد و هم گوش دهيد . پس در حين مطالعه لطفا" يادداشت برداري ننمائيد .

مقدمات مطالعه

1-  برای مطالعه ، فقط یک مکان انتخاب شود و آن مکان تغییر نکند .

2-  در محیط مطالعه عواملی که باعث پرت شدن حواس می شود ، نباشد . مثلاً کتاب غیر درسی ، روزنامه ، عکس و ... .

3-  محیط مطالعه آرام باشد .

4-  در حین خستگی مطالعه نکنید .

 

بهداشت مطالعه

 

1- هوا و نور : کیفیت هوای تنفسی هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است . تنفس در اتاق دربسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد ، کاردرستی نیست .

2- جهت تابش نور : نور باید از سمت چپ ، بالا و با زاویه تقریبی 45 درجه به کتاب و کاغذ بتابد . زیرا اگر از سمت راست بتابد ، خصوصاً هنگام نگارش ، باعث ایجاد سایه دست برروی کاغذ می شود که در دید اشکال ایجاد کرده و در نتیجه باعث خستگی چشم می شود .

3- استفاده از نور غیر مستقیم : بهترین نور برای مطالعه و کار ، روشنایی معمولی اتاق است که در هوای روشن به وسیله نور غیر مستقیم ایجاد شده باشد  .

4- فاصله مناسب چشمها با کتاب یا کاغذ : یک چشم سالم از فاصله 30 سانتی متری می تواند حروف کتاب را تشخیص دهد . اگر از این فاصله قادر به خواندن نیستید به پزشک مراجعه نمائید .

5- نوع مرکب یا خودکار : بهترین رنگها ، رنگ آبی و مشکی است که فشار کمتری به چشم وارد می کند و مانع خستگی می شود . رنگهای قرمز ، سبز و ... دید را مشکل و باعث خستگی چشم می شوند .

6- استراحت متناوب چشمها : برای هر ساعت مطالعه یک ربع تا بیست دقیقه استراحت مفید لازم است . این استراحت نه تنها برای چشم بلکه برای مغز هم فرصت مناسبی است که یادگیری خود را مرور کند . در زمان استراحت باید به فاصله دور و بدون توجه و دقت نگاه کرد ، این کار باعث تنوع و تمدد اعصاب نیز می شود .

7- یکنواخت بودن نور محیط : نورهای محیط خصوصا اگر در زاویه دید چشمهای شما هستند باید یکنواخت باشد . یکی از معایب استفاده از چراغ مطالعه این است که تمرکز نور به سطح کتاب و تاریکی نسبی محیط اطراف باعث خستگی زودرس چشمها می شود .

8- وضع نشستن به هنگام مطالعه : وضع نشستن برای افرادی که زیاد مطالعه می کنند بسیار مهم است . نباید به صورت خمیده و یا در طرفین مطالعه نمود ، چون به تدریج باعث تغییر ستون فقرات می گردد ؛ ستون فقرات به هنگام مطالعه باید راست باشد ، بایدضمن مطالعه و در وقتهای استراحت چشمها و وضع نشستن خود را تغییر داده ، مختصری حرکت نمایید تا از رکود خون در پاها جلوگیری شود . مطالعه در حال دراز کشیدن برای چشم مناسب نیست چراکه روشنایی کتاب تامین نمی شود و خستگی زودتر فرا می رسد همچنین مطالعه در وسط روز رو به شمال مناسب نیست زیرا نور بیشتر یا کمتر از حد طبیعی به چشمها می رسد .

9- مطالعه موقع حرکت : مطالعه هنگام راه رفتن به علت تکان ، حرکت و تغییر دائمی فاصله چشمها تا کتاب باعث خستگی و ضعف چشمها می شود .

10- نور لامپهای مهتابی : به علت داشتن نوسان ، چندان مناسب نیست و بهتر است به جای استفاده از یک منبع نوری از چند چراغ استفاده نمود . نور نباید نوسان داشته باشد تا روشنایی محل مطالعه یکسان بماند .

11- تعیین اوقات و برنامه منظم برای مطالعه : اگر مطالعه در ساعات معینی از شبانه روز انجام گیرد ، آمادگی ذهنی و بدنی به هنگام مطالعه را می کاهد ، مگر اینکه زمان مطالعه کوتاه مدت باشد .

12- صرف غذا و مطالعه : بلافاصله پس از صرف غذا نباید مطالعه نمود ، زیرا به علت شروع فعالیت دستگاه گوارش پس از خوردن غذا و هجوم خون به معده و احشاء داخلی ، از میزان جریان خون در مغز کاسته می شود و آمادگی برای مطالعه کاهش می یابد .

13- تنفس هنگام مطالعه : انجام حرکات تنفسی متناسب در مطالعه بسیار مهم است . تنفس اگر نامنظم باشد ، به تدریج باعث کاهش اکسیژن خون و ایجاد حالت خواب آلودگی می شود ودرنتیجه از آمادگی ذهنی برای مطالعه می کاهد .

14- آرامش فکری : در هنگام مطالعه باید از اشتغالات ذهنی و عصبانیت جلوگیری نمود . اضطراب و ناراحتی باعث از بین رفتن تمرکز حواس می شود و حافظه کسانی که دارای اضطراب و عصبانیت هستند ، به طور محسوسی از افراد عادی کمتر است .

15- ورزش و مطالعه : یکی از مشکلات اساسی در مطالعات طولانی اختلال در جریان خون است . افرادی که ساعت زیادی در شبانه روز به مطالعه می پردازند باید فعالیت و حرکات عضلانی کافی داشته باشند . چرا که در افراد پرمطالعه ، خون بیش از همه جا ، در مغز و کاسه سر گردش کرده و اختلالاتی در گردش خونشان به وجود می آید .




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • بررسي توليد برق توسط انرژي هاي نوين

رشد و توسعه جوامع انسانی همواره موازی با تولید و مصرف انرژی بوده است. طبق آمارهای به ثبت رسیده طی 30 سال گذشته احتیاجات انرژی جهان به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در سال 1960 مصرف انرژی جهان معادل 3/3Gtoe بوده است. در سال 1990 این رقم به 8/8Gtoe بالغ گردید، که دارای رشد متوسط سالانه 3/3 درصد می باشد و در مجموع 166 درصد افزایش نشان می دهد و در حال حاضر مصرف انرژی جهان 10Gtoe/Year بوده و پیش بینی می شود این رقم در سالهای 2010 و 2020 به 12 و 14 Gtoe/Year افزایش یابد. این ارقام نشان می دهند که میزان مصرف انرژی جهان در قرن آینده بالا می باشد و بالطبع این سوال مهم مطرح می باشد که آیا منابع انرژی های فسیلی در قرنهای آینده، جوابگوی نیاز انرژی جهان برای بقا، تکامل و توسعه خواهند بودیا خیر؟ حداقل به دو دلیل عمده پاسخ این سوال منفی است و باید منابع جدید انرژی را جایگزین این منابع نمود. این دلایل عبارتند از: 1- محدودیت و در عین حال مرغوبیت انرژی های فسیلی، چرا که این سوختها از نوع انرژی شیمیایی متمرکز بوده و مسلماً کاربردهای بهتر از احتراق دارند. 2- مسایل و مشکلات زیست محیطی بطوری که امروزه حفظ سلامت اتمسفر از مهمترین پیش شرطهای توسعه اقتصادی پایدار جهانی به شمار می آید. از این رو است که دهه های آینده بعنوان سالهای تلاش مشترک جامعه انسانی برای کنترل انتشار کربن، کنترل محیط زیست و در واقع تلاش برای تداوم انسان بر روی کره زمین خواهد بود. بنابراین استفاده از منابع جدید ...

 

 

 
حجم: 1.12 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 152

نوع فایل:pdf




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی 87 -عمومی-به همراه کلید

 

دانلود - Download Link
حجم: 959 kB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 14
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی 86

 

دانلود - Download Link
حجم:  2.35 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 25
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • کارگاه مدار فرمان

 

حجم: 2.96 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 93
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

امروزه با وجود پروسه های صنعتی بزرگ فقط به PLC های می توان اعتماد کرد و در این مورد نیز کمپانی قدرتمند زیمنس حرف اول را می زند . این مسئله به حدی مهم است که در استخدامی ها نیز اکثرا امتیاز با کسانی است که تسلط کامل بر نرم افزار Step7 را داشته باشند . از این رو هر مهندس الکترونیک بهتر است که با این نرم افزار کار کرده باشد . در کمتر سایتی می توانید این نرم افزار را با لینک مستقیم دانلود کنید .

 

| با قابلیت نصب بر روی ویندوز 7 32 بیتی و 64 بیتی |

 شرکت زیمنس برای سیستمهای اتوماسیون ٬ سری PLC های S400-S300-S200 (معروفترین و پر کاربردی ترین سری در ایران) را تولید کرده که برنامه ریزی و پیکربندی سخت افزاری این سری از PLC ها را میتوان با استفاده از نرم افزار SIMATIC MANAGER انجام داد. زبان برنامه نویسی مورد استفاده در این نرم افزار STEP 7 است که در حالت گرافیکی ( استفاده از بلوکهای آماده موجود در برنامه) بسیار ساده نیز هست .
بیش از 90% از نقشه های موجود در صنعت ( برنامه نوشته شده در PLC ) با دیاگرامهای LADER است که همانند کنتاکتها و رله ها در مدار های کنترل رسم میشوند.پس از برنامه نویسی در این نرم افزار با استفاده از قسمت SIMULATION نرم افزار میتوان برنامه نوشته شده را شبیه سازی کرده و در صورت وجود خطا آن را برطرف کرد. درنرم افزار SIMATIC MANAGER شما با تمامی سخت افزارهای موجود در یک PLC سر وکار دارید . از منبع تغذیه PLC تا مدلهای مختلف CPU و دیگر اجزاء PLC .
 در این نرم افزار تمام ورودی و خروجی های PLC (مدولها) اعم از ورودی و خروجیهای آنالوگ و دیجیتال ٬ مدول شمارشگر ٬ مدول وضعیت و... تعبیه شده که میبایست در صورت استفاده در نرم افزار پیکر بندی سخت افزاری شوند .

توجه کنید این آخرین نسخه ای است که همین حالا در وب سایت رسمی زیمنس به فروش می رسد و تنها نسخه ای است که بر روی ویندوز 7 نصب می شود . به همراه این نرم افزار یک لایسنس بسیار قدرتمند و با زمان نا محدود وجود دارد .

 

با نصب  STEP 7 Professional نرم افزار های زیر نصب خواهد شد :

Siemens Automation License Manager; V5.1 incl. SP1
S7-PLCSIM Professional 2010 SR2; V5.4 + SP5 + Upd2
S7-GRAPH Professional 2010 SR2 V5.3 + SP7
S7-PCT Professional 2010 SR2
7-SCL Professional 2010 SR2; V5.3 + SP6
STEP 7 Professional 2010 SR2; V5.5 + SP2
سیستم عامل های قابل پشتیبانی :
MS Windows XP Professional  SP2 or SP3
MS Windows Server 2003 R2 SP2 standard edition as workstation
MS Windows 7 32-Bit Ultimate, Professional and Enterprise (Standard installation), 
with or w/o SP1. However, the Windows XP mode under Windows 7 is not released.
MS Windows 7 64-Bit Ultimate, Professional and Enterprise with or w/o SP1
MS Windows Server 2008 R2 (64 Bit), with or w/o SP1
 
مهم : ما این نرم افزار را روی ویندوز 7 64بیتی و 32 بیتی آلتیمیت نصب کردیم بدون مشکل نصب و لایسنس شد  . چند تن از اعضا اعلام کردند که در نصب با مشکل مواجه شده اند . توجه کنید حتما باید ویندوز شما  Ultimate, Professional and Enterprise  باشد . در غیر اینصورت نصب نخواهد شد . ضمنا اگر نسخه ای از قبل دارید حتما حذف کنید .

روش نصب لایسنس :
 بعد از نصب به پوشه کرک رفته و فایل Crack_TechnoElectro.exe را اجرا کنید (در ویندوز 7 و ویستا روی فایل کلیک راست کرده و run as admin را بزنید)
سپس فایل Help.chm را باز کرده و در پایین آن تصویر آموزش کار کردن با آن را خواهید یافت . طبق آن عمل کنید .
سپس در استارت منو برنامه Automation License Manager را اجرا کنید (روی دسکتاپ نیز وجود دارد)
و درایو C را انتخاب کنید . لایسنس های ساخته شده در سمت راست برنامه ظاهر خواهند شد . همه را انتخاب کنید و روی آن کلیک راست کرده و گزینه check را بزنید .
اگر مراحل را درست انجام داده باشید تمام لایسنس ها سبز خواهند شد.
از برنامه لذت ببرید .
پسوورد فایل : www.techno-electro.com
(لینک ها را در قسمت آدرس مرورگر کپی نمایید)
لینک های مستقیم دانلود برنامه در شش پارت :

http://techno.directdl.net/dl1/Softwares/Step7-2012/STEP7_5.5_SP2_2012.part1.rar

http://techno.directdl.net/dl1/Softwares/Step7-2012/STEP7_5.5_SP2_2012.part2.rar

http://techno.directdl.net/dl1/Softwares/Step7-2012/STEP7_5.5_SP2_2012.part3.rar

http://techno.directdl.net/dl1/Softwares/Step7-2012/STEP7_5.5_SP2_2012.part4.rar

http://techno.directdl.net/dl1/Softwares/Step7-2012/STEP7_5.5_SP2_2012.part5.rar

http://techno.directdl.net/dl1/Softwares/Step7-2012/STEP7_5.5_SP2_2012.part6.rar




تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

امروزه موتورهای جریان متناوب (موتور القایی) وبخش اعظمی از شبکه های صنعتی را در بر میگیرند.و دلیل استفاده زیاد از این نوع موتوره ها کم بودن هزینه نگه داری،قیمت موتور،شرایط کاری و در اکثر کارهای کشاورزی سیستم های کنترل استفاده میشود.اما همیشه راه اندازی این موتورها یک کار معضل بوده است و اکثر مردم نمیتوانند این نوع موتور را راه اندازی کن به همین دلیل ما کتابی آماده کرده ایم که با این کتاب میتوانید تمام روشهای راه اندازی یک موتور القایی را یاد گرفته و انجام دهید.

طریقه راه اندازی موتور القایی

 




تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

plc s7
 

امروزه با پديدار شدن ريزپردازندهها و پيشرفت فنآوري حالت جامد در عرصة علم و تكنولوژي كه بيشك آن را ميتوان بزرگترين پديده در علوم الكترونيك دانست، چهرة محيطهاي صنعتي به كلي دگرگون شده است. اين مهم كه به موازات تحول در عرصة كامپيوتر پا به دنياي الكترونيك گذاشت در نقش پلي بين اين دو علم يعني الكترونيك و كامپيوتر قرار گرفت و براي اولين بار بهراحتي امكان تلفيق سختافزار توسط مهندسين هر دو فن را ممكن نمود. بدينترتيب در يك كاربرد خاص به جاي بهكارگيري اجزايي متشكل از مدارهاي منطقي با سختافزارهاي تقريباً ثابت و تلفيق آن با پديدة مهم نرمافزار، امكان طراحي و ساخت هزاران پروژة كاربردي ممكن گرديد. يكي از مهمترين خصوصيات اين مدارها در صورت لزوم، انجام تغيير و تصحيح در نرمافزار و برنامة كاربر مورد نظر است كه كمتر لزوم تغيير مدارها و سخت افزار را در آن مي طلبد. خواص نامبرده و سهولت دستيابي به ريزپردازندهها و اجزاي جانبي مربوط در بازارهاي جهاني، اين پديده را بهعنوان اهرم بسيار مهمي جهت رشد و شكوفايي در صنايع الكترونيك قرار داد؛ چراكه غير از ساخت اين نوع مدارهاي مجتمع 3 كه كماكان تكنولوژي پيشرفتهاي را ميطلبد، قادر خواهيم بود ساير مراحل انجام يك پروژة كاربردي را خود به انجام برسانيم.

اين مراحل شامل طراحي و ساخت سخت افزار، تدوين نرمافزار مربوط، تلفيق اين دو قسمت و تست و رفع عيب ميباشد كه كلاً از عهدة ما برميآيد، و در واقع فكر و ايده و تخصص را همراه با قوة ابتكار بهكار ميگيرد. لذا جهت پرنمودن خلاء بهوجود آمدة علمي _ فني بين دول پيشرفته و كشورهاي جهان سوم، ميبايست در جهت آموزش و بهكارگيري اين فن كه راه مهمي براي نجات وابستگي تكنولوژيك صرف در مجموعة الكترونيك و كامپيوتر ميباشد سعي و تلاش پيش گيريم. "PLC" نيز مولود اين پديده يعني ظهور ريزپردازندههاست و مخفف عبارت "Programmable Logic Controller" ميباشد. اين سيستم وسيلهاي است كه متناسب با برنامهاي كه دريافت ميكند وظيفهاي را انجام ميدهد. به عبارت ديگر PLC نوعي كامپيوتر است كه برنامهاي خاص را اجرا ميكند. با ظهور PLC تجهيزات و قطعات استفاده شده در كنترل فرآيندهاي صنعتي و خطوط توليد تغيير نمودند، و مدارهاي رله كنتاكتوري و سختافزاري حالت جامد كمكم جاي خود را به PLC ها دادند.

این فایل مربوط به آموزش نرمافرار Simatic S7 Siemens Industrial Automation) plc s7) است که در این آموزش بسیار با حوصله کار شده و حدود 100 صفحه است .

 

دانلود - Download Link
حجم: 1.43 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 100
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • جزوه ماشین مخصوص -دانشگاه علم و صنعت تهران

 

 

حجم: 4 mB
رمز: www.power2.ir
صفحه: 128
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی 87 -به همراه کلید

 

دانلود - Download Link
حجم: 1.83 MB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 27
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

  • سوالات کنکور کاردانی به کارشناسی 91

 

 

دانلود - Download Link
حجم: 789 kB
رمز: www.power2.ir
تعداد صفحات: 31
نوع فایل: pdf




تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

از سوی معاون آموزشی وزیر علوم؛

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها در ایام انتخابات ابلاغ شد

 

خبرگزاری آنا: معاون آموزشی وزارت علوم با صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد: در راستای افزایش مشارکت دانشگاهیان در  انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، در فاصله دوشنبه بیستم خردادماه تا دوم تیرماه  سال ۱۳۹۲ امتحانی برگزار نمی‌شود.

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون آموزشی وزارت علوم با صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها، اعلام کرد: در راستای افزایش مشارکت دانشگاهیان در  انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، در فاصله دوشنبه بیستم خردادماه تا دوم تیرماه  سال 1392 امتحانی برگزار نمی‌شود.

در این بخشنامه  خطاب به روسای دانشگاه‌ها  و مراکز آموزشی و پژوهشی، آمده است: با توجه به درخواست مکرر دانشجویان برای تمهید شرایط لازم برای حضور پرشور آنها  در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی  شهر و روستا و به منظور تسهیل حضور و مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در امر خطیر انتخابات،  امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی  جاری با توجه به تقویم دانشگاهی به نحوی برنامه ریزی شود که در فاصله دوشنبه بیستم خرداد ماه تا دوم تیرماه1392 برای هیچیک از مقاطع تحصیلی امتحانی برگزار نگردد.

در این بخشنامه با اشاره به اینکه برگزاری امتحانات در قبل و بعداز تاریخ مذکور بلامانع می باشد  به دانشگاه‌ها توصیه شده است امتحانات برنامه‌ریزی شده در  طی  12 روز مذکور  را به بعداز تاریخ دوم تیرماه 1392 موکول نمایند




تاریخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

کنترل فاز

کاربرد

رله اضافه جریان سه فاز (کنترل بار) جایگزینی مناسب برای رله های بی متال است که در موارد زیر کاربرد دارد:

_ جلوگیری از سوختن موتورهای سه فاز در هنگام اضافه بار٬ دو فاز شدن و اتصال کوتاه

حفاظت ژنراتورها و ترانس های قدرت در مقابل اضافه بار و اتصال کوتاه .

_ حفاظت موتورهای تک فاز و دو فاز (استفاده از یک یا دو کانال جریان) .

[protected]

 مشخصه های کنترل بار :

۱٫      جایگزین بیمتال

۲٫      مدار الکترونیکی با عمر بسیار زیادو بدون استهلاک مکانیکی

۳٫      دقیق و مطمئن در تمامی شرایط و عدم وابستگی به دمای محیط

۴٫      قابلیت تنظیم جریان توسط دسته ی ampers

5.      دارای تایمر تاخیر در وصل با زمان ثابت

۶٫      قابلیت تنظیم تاخیر در قطع توسط دکمه ی delay

7.      دارای دو حالت عملکرد قفل شونده و اتوماتیک

۸٫      قابلیت های ویژه

a)      نمایش دهنده ی حالت خط قبل از قطع خروجی

b)      دارای نمایشگر وصل خروجی

c)      دارای نمایشگر حالت خطا fault

طرز کار

رله کنترل باربا داشتن سه عدد ترانس جریان داخلی جریان هر یک از کانال های جریان را مانند آمپرمترهای انبری اندازه گیری کرده و باجریان تنظیم شده مقایسه می کند و در صورت اضافه شدن جریان هر خط از مقدار تنظیم شده مصرف کننده رااز مدار خارج می کند .

برای پوشش دادن زمان استارت در موتورهایی که اضافه بار زیادی دارند پیچ تنظیمی بر روی رله برای تنظیم زمان تاخیر پیش بینی شده است.

طریقه ریست کردن رله

بعد از اینکه رله عمل کرد باید رله ریست شود تا به حالت کار عادی بازگردد.

ریست کردن کنترل بار به سه طریق قابل انجام است:

۱-      با استفاده از دکمه ریست روی دستگاه

۲-      با قطع مدار تغذیه رله برای چند لحظه

۳-      ریست اتوماتیک که با اتصال دو ترمینال T1 و T2 بعد از حدود یک دقیقه به طور خودکار انجام میشود.

طریقه ی نصب

  عضو شوید یا وارد ناحیه کاربری شوید تا بتوانید ادامه مطلب را ببینید!!!!

 برای این کار کافی ا ست سه سیم حامل جریان فازها را از سه کانال مجزای رله عبور داده و ترمینال های ۱۵ و ۱۶ را در مدار فرمان کنتاکتور به صورت سری قرار دهیم از ترمینال ۱۸ میتوان برای دستگاههای هشدار دهنده هنگام قطع استفاده کرد. تغذیه دستگاه توسط دو ترمینال A1 و A2 انجام میشود .

توجه: جهت عبور جریان از داخل کانالها تاثیری در کارکرد کنترل بار ندارد.

مزیت نسبت به بی متال

 بی متال ها به علت عملکرد حرارتی زمان عکس العمل طولانی تری دارند و عملکرد آنها تا حدود زیادی وابسته به دمای محیط است ٬ در مقابل کنترل فازها به دلیل عملکرد القایی واستفاده از مدارات الکترونیکی دارای زمان عکس العمل سریع بوده و حرارت محیط بر کار آن تاثیر نمی گذارد




تاریخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

زمانی که از این پریز استفاده نمی کنید نیاز نیست دوشاخه را از پریز بکشید.

 

به گزارش کنجکاو ، این پریز طوری طراحی شده که وقتی دوشاخه را به حالت افقی در می آوریم برق قطع می شود و هیچ خطری استفاده کننده را تهدید نمی کند.

 

 

منبع:کنجکاو

زمانی که از این پریز استفاده نمی کنید نیاز نیست دوشاخه را از پریز بکشید.

 

به گزارش کنجکاو ، این پریز طوری طراحی شده که وقتی دوشاخه را به حالت افقی در می آوریم برق قطع می شود و هیچ خطری استفاده کننده را تهدید نمی کند.

 

 

منبع:کنجکاو




تاریخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

انرژی باد نظیر سایر منابع انرژی تجدید پذیر، بطور گسترده ولی پراکنده در دسترس می‌باشد.

 

تابش نامساوی خورشید در عرض‌های مختلف جغرافیایی به سطح ناهموار زمین باعث تغییر دما و فشار شده و در نتیجه باد ایجاد می‌شود. به علاوه اتمسفر کره زمین به دلیل چرخش، گرما را از مناطق گرمسیری به مناطق قطبی انتقال می‌دهد که باعث ایجاد باد می‌شود. انرژی باد طبیعتی نوسانی و متناوب داشته و وزش دائمی ندارد.


از انرژی های بادی جهت تولید الکتریسیته و نیز پمپاژ آب از چاهها و رودخانه ها، آرد کردن غلات، کوبیدن گندم، گرمایش خانه و مواردی نظیر اینها می توان استفاده نمود. استفاده از انرژی بادی در توربین های بادی که به منظور تولید الکتریسته بکار گرفته می شوند از نوع توربین های سریع محور افقی می باشند. هزینه ساخت یک توربین بادی با قطر مشخص، در صورت افزایش تعداد پره ها زیاد می شود.

 

توربینهای بادی چگونه کار می کنند ؟


توربین های بادی انرژی جنبشی باد را به توان مکانیکی تبدیل می نمایند و این توان مکانیکی از طریق شفت به ژنراتور انتقال پیدا کرده و در نهایت انرژی الکتریکی تولید می شود. توربین های بادی بر اساس یک اصل ساده کار می کنند. انرژی باد دو یا سه پره ای را که بدور روتور توربین بادی قرار گرفته اند را بچرخش در می آورد. روتور به یک شفت مرکزی متصل می باشد که با چرخش آن ژنراتور نیز به چرخش در آمده و الکتریسیته تولید می شود.

 

توربین های بادی بر روی برج های بلندی نصب شده اند تا بیشترین انرژی ممکن را دریافت کنند بلندی این برج ها به 30 تا 40 متر بالاتر از سطح زمین می رسند. توربین های بادی در باد هایی با سرعت کم یا زیاد و در طوفان ها کاملا مفید می باشند همچنین می توانید برای درک بهتر چگونکی عملکرد یک توربین بادی به انیمیشنی که به همین منظور تهیه شده توجه کنید تا با چگونگی چرخش پره ها٬ شفت و انتقال نیروی مکانیکی به ژنراتور و در کل نحوه عملکرد یک توربین بادی آشنا شوید.

 

توربینهای بادی مدرن به دو شاخه اصلی می‌شوند :


1- توربینهای با محور افقی


2- توربینهای با محور عمودی .

 

می‌توان از توربینهای بادی با کارکردهای مستقل استفاده نمود، و یا می‌توان آنها را به یک ” شبکه قدرت تسهیلاتی “ وصل کرد یا حتی می‌توان با یک سیستم سلول خورشیدی یا فتوولتائیک ترکیب کرد. عموماً از توربینهای مستقل برای پمپاژ آب یا ارتباطات استفاده می‌کنند ، هرچند که در مناطق بادخیز مالکین خانه‌ها و کشاورزان نیز می‌توانند از توربینها برای تولید برق استفاده نمایند مقیاس کاربردی انرژی باد، معمولا ً‌تعداد زیادی توربین را نزدیک به یکدیگر می‌سازند که بدین ترتیب یک مزرعه بادگیر را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

داخل توربین بادی به چه صورت می باشد:

 

 

- باد سنج (Anemometer): این وسیله سرعت باد را اندازه گرفته و اطلاعات حاصل از آنرا به کنترل کننده ها انتقال می دهد.


2- پره ها (Blades) : بیشتر توربین ها دارای دو یا سه پره می باشند. وزش باد بر روی پره ها باعث بلند کردن و چرخش پره ها می شود.


3- ترمز (Brake) : از این وسیله برای توقف روتور در مواقع اضطراری استفاده می شود. عمل ترمز کردن می تواند بصورت مکانیکی ٬ الکتریکی یا هیدرولیکی انجام گیرد.


4- کنترولر (Controller) : کنترولر ها وقتی که سرعت باد به 8 تا 16 mph میرسد ما شین را٬ راه اندازی می کنند و وقتی سرعت از 65 mph بیشتر می شود دستور خاموش شدن ماشین را می دهند. این عمل از آن جهت صورت میگیرد که توربین ها قادر نیستند زمانی که سرعت باد به 65 mph می رسد حرکت کنند زیرا ژنراتور به سرعت به حرارت بسیار بالایی خواهد رسید.


5- گیربکس (Gear box) : چرخ دنده ها به شفت سرعت پایین متصل هستند و آنها از طرف دیگر همانطور که در شکل مشخص شده به شفت با سرعت بالا متصل می باشند و افزایش سرعت چرخش از 30 تا 60 rpm به سرعتی حدود 1200 تا 1500 rpm را ایجاد می کنند. این افزایش سرعت برای تولید برق توسط ژنراتور الزامیست.

 

هزینه ساخت گیربکس ها بالاست درضمن گیر بکس ها بسیار سنگین هستند. مهندسان در حال انجام تحقیقات گسترده ای می باشند تا درایو های مستقیمی کشف نماید و ژنراتورها را با سرعت کمتری به چرخش درآورند تا نیازی به گیربکس نداشته باشند.


6- ژنراتور (Generator) : که وظیفه آن تولید برق متناوب می باشد.


7- شفت با سرعت بالا (High-speed shaft) : که وظیفه آن به حرکت در اوردن ژنراتور می باشد.


8- شفت با سرعت پایین (Low-speed shaft) : رتور حول این محور چرخیده و سرعت چرخش آن 30 تا 60 دور در دقیقه می باشد.


9- روتور (Rotor) : بال ها و هاب به روتور متصل هستند.


10- برج (Tower) : برج ها از فولاد هایی که به شکل لوله درآمده اند ساخته می شوند. توربین هایی که بر روی برج هایی با ارتفاع بیشتر نصب شده اند انرژی بیشتری دریافت می کنند.


11- جهت باد (Wind direction) : توربین هایی که از این فن آوری استفاده می کنند در خلاف جهت باد نیز کار می کنند در حالی که توربین های معمولی فقط جهت وزش باد به پره های آن باید از روبرو باشد.


12- باد نما (Wind vane) : وسیله ای است که جهت وزش باد را اندازه گیری می کند و کمک می کند تا جهت توربین نسبت به باد در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.


13- درایو انحراف (Yaw drive) : وسیله ایست که وضعیت توربین را هنگامیکه باد در خلاف جهت می وزد کنترول می کند و زمانی استفاده می شود که قرار است روتور در مقابل وزش باد از روبرو قرار گیرد اما زمانی که باد در جهت توربین می وزد نیازی به استفاده از این وسیله نمی باشد.


14- موتور انحراف (Yaw motor) : برای به حرکت در آوردن درایو انحراف مورد استفاده قرار می گیرد.

 




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

از سری نرم افزار های ازمایشگاه مجازی در رشته الکترونیک نرم افزار پروتیوس میباشد که سادگی کار ، قدرت بالا و پشتیبانی از میکرو کنترلر ها باعث شده تا طرفداران زیادی را جذب خود نماید.

با این نرم افزار می توانید مداری را طراحی و اجرای آنرا شبیه سازی کنید. در هنگام شبیه سازی می توانید عوامل تاثیر گذار محیط واقعی مثل دمای اتاق را هم اعمال کنید و یا دمای خازن را برای ولتاژهای مختلف مشاهده کنید. رسم نمودارها، وجود دستگاه هایی مثل اسلسکوپ و ... از امکانات ارزشمند این نرم افزارند.

وجود چندین مثال آماده (مثل شبیه سازی کامپیوتر Z80 یا طراحی گیم به صورت سخت افزاری و ... ) از ویژگی های جالب این نرم افزار هست.

محیط این برنامه ساده بوده و این باعث افزایش سرعت طراحی می شود. از دیگر امکانات نرم افزار این است که حتی بعد از طراحی می توانید حالت سه بعدی آن را هم مشاهده کنید.

در این نرم افزار براحتی و در عین سادگی میتوانید تمام قطعات الکترونیکی را پیدا کنید و مدارات خود را با ان ببندید هم چنین اگر برنامه نویس هستید می توانید برنامه های خود را که برای کار با میکرو کنترلر ها نوشته اید را در آن اجرا کنید و از کم و کیف و مشکلات برنامه خود آشنا شوید.



  download.png حجم:65 مگابایت  

                   برای دانلود از سرور قدرتمند وطن دانلوداینجا کلیک کنید.




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

این برنامه یکی از جامع ترین نرم افزار های برق به شمار میرودکه  مثل برنامه ی Spice به شما امکان طراحی مدار داده و هم خروجی مورد نظرتان را در اختیار شما قرار می دهد علاوه بر آن تمام دستگاه های موجود اندازه گیری آزمایشگاه های برق را در خود دارد بطوری که شما می توانید خود را در یک آزمایشگاه ساده الکترونیک احساس کنید و به شما امکان طراحی و رسم نقشه ی مدارات را بر روی کیت های مجازی و امکان سه بعدی سازی آن ها را مهیا میکند و نیز محیط و روش کار آن بسیار ساده تر از نرم افزارهای متداول برق است.

ویژگی های برنامه Multisim :
- شبیه سازی و ایجاد نوآوری
- عرضه و مجتمع سازی توسط وسایل بین المللی و استاندارد همچنین نمایش آزمایش و سیگنال های سریع
- شبیه سازی دقیق با ابزار واقعی
- اندازه گیری دقیق و شرح و تفسیر مدار با مقادیر متغییر
- پشتیبانی از طرح های گوناگون
- شبیه سازی پروفایل
- مدار های جادویی جدید و مدل های سازنده
- قدرتمند در آنالیز بهترین موارد
- گرافیک خوب طرح ها به انضمام قابلیت عکس برداری و ضبط کردن
- قابلیت پشتیبانی از هدایت باس
- پشتیبانی کامل از طرح های مرحله ای و سلسله وار
- آرشیو کاملی از مدارات و امکانات
 
روش نصب و کرک کردن برنامه ی :

در زمان نصب از سریالی که در فایل Serial.txt ذکر شده است استفاده کنید. با استفاده از فایل Keygen و انتخاب گزینه 1 فایلهای لایسنس دو نرم افزار Multisim و Uniboard را بسازید.
بعد از اتمام نصب NI License Manager را از منوی Start و دسته نرم افزار نصب شده اجرا کنید. با انتخاب هر کدام از دو نرم افزار و زدن دکمه F8 لایسنس مربوطه را به آن بدهید و با لایسنس قبلی جایگزین کنید.

 


     download.png  حجم : 347مگا بایت

                     برای دانلود از سرور قدرتمند وطن دانلود اینجا کلیک کنید .




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand

طراحی و شبیه سازی مدارات فرمان و قدرت کنتاکتوری توسط نرم افزار (EKTS)

Electrical ControlTechniques Simulator 

 

توسط این نرم افزار ساده و کم حجم می توانید به سادگی مدارات فرمان و قدرت کنتاکتوری را طراحی و شبیه سازی کرده و نقشه نهایی را بصورت عکس ذخیره کرده و یا چاپ کنید.

مدار فرمان و قدرت ستاره مثلت اتوماتیک موتور سه فاز

همچنین یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار پشتیبای از زبان فارسی می باشد که با دانلود پک فارسی و کپی (بعد از خارج کردن از حالت زیپ) در محل نصب ، زبان فارسی به زبان های برنامه اضافه می شود!

 دانلود برنامه - دانلود زبان فارسی - دانلود آموزش (انگلیسی)

منبع:از وبلاگ برق و صنعت




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط reza alivand
ارسال توسط reza alivand
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 190
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

Alternative content